§1 Postanowienia wstępne
§2 Definicje
§3 Wymagania techniczne
Do korzystania z Serwisu niezbędne są:
a. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
c. włączona obsługa plików Cookies,,
d. zainstalowany program FlashPlayer.
§4 Usługi konsultacji zdalnej - e-konsultacje i e-recepty
1. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania przez Pacjentów z konsultacji zdalnej, zwanej dalej "e-konsultacją", przeprowadzonej z Lekarzem (dalej "Lekarz") współpracującym z H.B.M. spółka z o.o. (dalej „H.B.M.” lub „Usługodawca”) lub zakupu e-recepty.
2. Przed rozpoczęciem korzystania z e-konsultacji lub zakupu e-recepty, Pacjent zobowiązuje się do zapoznania z treścią niniejszego Regulaminu i jego akceptacji.
3. Do skorzystania z e-konsultacji i e-recepty uprawnieni są Pacjenci, którzy zaakceptowali wszelkie wskazane w Regulaminie postanowienia oraz dokonali poprawnej rejestracji za pomocą udostępnionego w Serwisie formularzu rejestracji i dokonali płatności on-line.
4. E-konsultacje oraz e-recepty są dostępne tylko dla pacjentów kontynuujących leczenie u Usługodawcy.
5. Lekarze przeprowadzają e-konsultacje z zakresu dermatologii.
6. Koszt e-konsultacji to 120 zł. Koszt wystawienia e-recepty to 30 zł.
7. Dane osobowe przetwarzane będą przez Lekarza i H.B.M. w celu przeprowadzenia e-konsultacji lub wystawienia e-recepty, a następnie w celu rezerwacji terminu kolejnej wizyty lub ewentualnego zabiegu. Informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz prawach Pacjenta w tym zakresie dostępne są w polityce prywatności pod adresem: https://pcme.pl/polityka-prywatnosci/ .
2. Zasady przeprowadzenia e-konsultacji
1. E-konsultacja odbywa się, zgodnie z instrukcją wskazaną poniżej, poprzez serwis ClickMeeting w formie wideo. Rozmowa jest szyfrowana w systemie end-to-end.
2. Instrukcja dotycząca e-konsultacji (dostępna również na stronie Serwisu):
By skorzystać z konsultacji on-line wystarczy:
- Wybrać odpowiedni termin dostępny w terminarzu.
- Zarejestrować się na konsultację podając odpowiednie dane.
- Dokonać płatności za konsultację korzystając z płatności on-line.
- Przed planowanym terminem konsultacji otrzymacie Państwo sms przypominający oraz mail z linkiem kierującym na stronę, na której odbędzie się konsultacja.
- Po otwarciu strony możliwe będzie dołączenie dodatkowych plików np. z wynikami badań - O wyznaczonej godzinie lekarz nawiąże połączenie.
- Czas trwania konsultacji będzie wynosił ok. 20 minut.
- Po odbytej konsultacji, jeśli będzie to konieczne, otrzymacie Państwo zalecenia od lekarza.
3. Polityka prywatności oraz warunki korzystania z serwisu ClickMeeting udostępnione zostały na witrynie internetowej https://clickmeeting.com/pl/legal. H.B.M. i Lekarz nie ponoszą odpowiedzialności za ich treść.
4. Umówienie terminu oraz godziny e-konsultacji następuje poprzez zaznaczenie odpowiedniego terminu w kalendarzu na stronie www.pcme.pl/e-konsultacje oraz wypełnienie formularza rejestracji.
5. Pacjent obowiązany jest udostępnić H.B.M. numer telefonu kontaktowego oraz adres e-mail celem umożliwienia nawiązania kontaktu zdalnego przez Lekarza.
6. E-konsultacja odbywa się po uprzednim wyrażeniu zgody na jej przeprowadzenie, co następuje poprzez zaakceptowanie regulaminu e-konsultacji oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dostępnych w formularzu rejestracyjnym.
7. E-konsultacja jest odpłatna. Dokonanie wpłaty w formie on-line jest warunkiem przeprowadzenia e-konsultacji.
3. Zobowiązania Stron związane z realizacją usługi e-konsultacji
1. W ramach przeprowadzenia e-konsultacji, Pacjent zobowiązuje się do:
a) posiadania komputera lub urządzenia mobilnego (smartfon, tablet) wyposażonego w kamerę,
b) posiadania aktywnego konta poczty elektronicznej oraz aktywnego numeru telefonu,
c) zapewnienia odpowiedniej jakości łącza internetowego,
d) zapewnienia sobie komfortowego i intymnego pomieszczenia oraz czasu, w którym nie będzie niepokojony przez inne osoby,
e) pozostawania w gotowości do przeprowadzenia e-konsultacji na co najmniej 5 minut przed planowanym czasem połączenia,
f) ustawienia kamery urządzenia w sposób uwidaczniający jego twarz,
g) postępowania zgodnie z regulacjami zawartymi w wyrażonej przez niego zgodzie na e-konsultację oraz niniejszym Regulaminie.
h) podawanie Lekarzowi wyłącznie prawdziwych, aktualnych, rzetelnych i kompletnych informacji dotyczących stanu jego zdrowia, gdyż podanie informacji nieprawdziwych może negatywnie wpłynąć na dalsze świadczenie usługi e-konsulatcji.
2. H.B.M. i Lekarz nie ponoszą odpowiedzialności za nieprzeprowadzenie lub niewłaściwe przeprowadzenie e-konsultacji w zakresie spowodowanym niewywiązaniem się ze zobowiązań przez Pacjenta.
3. W ramach przeprowadzenia e-konsultacji Lekarz zobowiązuje się do:
a) znajdowania się w pomieszczeniach konsultacyjnych zapewniających możliwość odbycia wizyty bez zbędnych zakłóceń,
b) dołożenia wszelkich starań celem zachowania pełnej intymności Pacjenta,
c) terminowego przeprowadzenia umówionej e-konsultacji.
4. W ramach przeprowadzenia e-konsultacji Lekarz ma prawo:
a) prosić o okazanie dokumentu tożsamości celem weryfikacji Pacjenta,
b) udzielić porady medycznej,
c) udzielić porady profilaktycznej,
d) przeanalizować wyniki badań dostępne w dokumentacji medycznej H.B.M.,
e) przesłać oraz objaśnić materiały o tematyce zdrowotnej,
f) zasugerować konieczność odbycia wizyty lekarskiej osobiście lub u innego specjalisty
g) wystawić e-receptę lub e-zwolnienie
4. Czas trwania e-konsultacji
1. Czas trwania e-konsultacji wynosi około 20 minut. Po jego upływie, Lekarz uprawniony jest do przerwania połączenia z Pacjentem.
2. W celu umówienia kolejnej wizyty lub zadania dodatkowych pytań Pacjent może skontaktować się z recepcją pod numerem telefonu 881 931 685 lub przesłać mail na adres: konsultacje@pcme.pl
5. Zakres odpowiedzialności
1. H.B.M. ani Lekarz nie ponoszą odpowiedzialności za serwis, służący do przeprowadzenia e-konsultacji, jakość połączenia internetowego, problemy techniczne lub zerwanie połączenia podczas przeprowadzanej e-konsultacji.
2. W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 1, Lekarz podejmie próbę ponownego połączenia się z Pacjentem.
3. Pacjent przyjmuje do wiadomości, że poprzez korzystanie z e-konsultacji wyraża jednocześnie zgodę na umieszczenie w dokumentacji medycznej swoich danych osobowych oraz udostępnionych przez niego informacji o stanie zdrowia.
4. Pacjent zobowiązany jest do nieużywania zwrotów lub załączania treści o charakterze niecenzuralnym, obraźliwym, naruszającym dobra osobiste Lekarza lub innych osób oraz naruszające przepisy prawa powszechnie obowiązującego. Jeżeli w ramach e-konsultacji Lekarz stwierdzi, że nie zostały zachowane powyższe warunki Regulaminu, ma prawo przerwać e-konsultację.
5. Lekarz i H.B.M. nie ponoszą odpowiedzialności za zakres danych podawanych przez Pacjenta podczas e-konsultacji.
6. Pacjent zobowiązuje się w trakcie umawiania e-konsultacji jak też w czasie jej trwania do podawania danych i składania oświadczeń zgodnych z prawdą. Lekarz i H.B.M. nie ponoszą odpowiedzialności za skutki będące następstwem podania przez Pacjenta nieprawdziwych danych lub złożenia nieprawdziwych oświadczeń ani za porady udzielone Pacjentowi w oparciu o przekazane przez niego dane niezgodne ze stanem faktycznym.
7. Lekarz i H.B.M. nie ponoszą odpowiedzialności za koszty związane z uzyskaniem przez Pacjenta połączenia z internetem.
6. E-recepty
1. E-receptę może otrzymać tylko osoba będąca wcześniej Pacjentem H.B.M. i posiadająca w H.B.M. dokumentację medyczną, na podstawie której będzie wystawiona e-recepta. Odstępstwo od tej reguły możliwe jest tylko w wyjątkowych przypadkach. Ostateczną decyzję o wystawieniu e-recepty podejmuje Lekarz.
2. Jeżeli Lekarz ma wątpliwości co do zasadności wystawienia e-recepty może odmówić jej wystawienia. Mogą to być wątpliwości natury medycznej, przeciwwskazania, błędy w wypełnionych formularzu rejestracji lub brak wyraźnych wskazań do leczenia. W takim wypadku środki pieniężne za zamówioną e-receptę nie podlegają zwrotowi.
3. Usługa e-recepty jest realizowana przez Usługodawcę i Lekarza w terminie do 72 godzin od momentu otrzymania, za pośrednictwem Serwisu prawidłowo wypełnionego formularza rejestracji i dokonania opłaty.
4. Po dokonaniu opłaty za pośrednictwem systemu on-line Pacjent nie ma możliwości odstąpienia od umowy o wystawienia e-recepty i żądania zwrotu uiszczonej płatności, zgodnie z zastrzeżeniami zawartymi w §6 Regulaminu.
7. Reklamacja
1. Na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, Pacjent ma prawo złożyć reklamację dotyczącą e-konsultacji lub e-recepty.
2. Reklamację należy zgłaszać na adres e-mail: recepcja@pcme.pl Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać imię i nazwisko Pacjenta, adres e-mail oraz opis sprawy.
3. Lekarz lub H.B.M. udziela odpowiedzi na zgłoszenie w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację przesyła się Pacjentowi na podany przez niego adres e-mail.
8. Odstąpienie od umowy
1. Pacjent ma prawo odstąpić od umowy, polegającej na przeprowadzeniu e-konsultacji do 48 godzin przed umówionym terminem, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
2. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Pacjentowi po wykonaniu usługi, polegającej na udzieleniu przez Lekarza e-konsultacji, zgodnie z zastrzeżeniami zawartymi w niniejszym paragrafie i §6 Regulaminu.
3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Pacjent musi poinformować H.B.M. o swojej decyzji poprzez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed upływem terminu wskazanego w ust. 1 powyżej, a jednocześnie przez rozpoczęciem udzielania e-konsultacji przez Lekarza. Oświadczenie można złożyć ustnie kontaktując się z recepcją pod numerem 881 931 685 lub mailowo na adres recepcja@pcme.pl.
4. W przypadku anulowania e-konsultacji w terminie wskazanym w ust. 1, kwota uiszczona za konsultacje zostanie zwrócona na numer konta, z którego była uregulowana lub za pośrednictwem systemu płatności on-line.
§5 Oferowane metody płatności
1. Płatności za rejestrację e-konsultacji i wystawienie e-recepty są dokonywane on-line a pośrednictwem firmy T-pay.
2. W przypadku, gdy Pacjent wybierze płatność elektroniczną realizacji płatności dokonuje się za pośrednictwem systemu T-pay. System płatności Tpay należy do spółki: Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu, plac Andersa 3, 17 piętro, 61-894 Poznań, wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000412357,NIP 7773061579, REGON 300878437. Szczegółowe informacje na temat płatności za pośrednictwem systemu T-pay znajdują się na stronie https://tpay.com/ .
§6 Prawo odstąpienia od umowy
§7 Reklamacja
§8 Dane Osobowe
§9 Newsletter
§10 Postanowienia końcowe